Yabancı Dil Geliştirme Yöntemleri


Herkese merhaba! Evde olduğumuz şu sıralar bence yapılacaklar listesinin en üstünde dil geliştirmek olmalı. Olmalı diyorum da ikinci bir dilim yok malesef, benim de geliştirmem gerekiyor. Bu yüzden uygulama arayışına girdim. En işe yarayabilecekleri yazıyor ve tabiki ücretsiz olanları. İşte işe yarabilecek bir kaç uygulama ve öneri listem.

Memrise
Bu uygulama ile Oxfor'da en çok kullanılan kelimelerine yazarak çalışıyorum. Güzel ama kesin akıl da kalıyor mu emin değilim.

Bluebird
Gerçekten güzel bir uygulama bu uygulama ile italyanca basit kelimeler öğrenmeye başladım ve sesli öğrettiği için akılda kalıcılığı yüksek.

Tureng Sözlük 
Gerçek elinizin altında olması gereken bir uygulama. Aradığınız çevirilere artı olarak benzeri cümleleri de önünüze çıkartıyor ve örneği görünce kendiniz cümleyi kurabiliyorsunuz.

Slowly
İşe yarar mı bilmiyorum ama yabancılarla mektuplaşmak için tatlı bir uyulama. Yabancı kelime ve cümle yazmanızı ilerletebilirsiniz. 

Vee bir kaç önerim.
Bence dil öğrenmenin en etkili yolu dizi izlemek. Ben a1 seviyesi de olsa korece biliyorum. Dizi ve şarkı dinleyerek öğrendim diyebilirim çaba sarf etmeden. Kolay bir dil olduğundan olsa gerek. YouTube'da takip ettiğim bir kanal var ingilizce okumalar yapıyor. Tekrar gibi işe yarayabileceğini düşünüyorum. Ayrıca gördüğünüz yabancı cümleleri sesli okumanız telaffuzu düzeltmek için ilk adım bence. Şimdilik bu kadar evde kaldıkça yazdıkça blog yazmayı düşünüyorum. Bir dahaki yazımda görüşmek üzere.

CONVERSATION

3 yorum:

  1. Tavsiyeler için teşekkürler, ben de Duolingo uygulamasını ekleyebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Memrise uygulamasını hiç duymamıştım. Teşekkürler... Bir dili öğrenirken öncelikle grameri öğretmeleri ülkemizde dil öğreniminin hep fiyasko ile sonuçlanmasına neden oluyor, diye düşünüyorum. Bir çocuk gibi öğrenmek gerekir diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Yabancı dil geliştirme yöntemleri hakkındaki önerilerinizi dikkate alacağım. Teşekkürler yazınız için :)

    YanıtlaSil