Sense And Sensibility | Film Yorumu

 Aşk ve gurur, aşk ve arkadaşlık, Emma ve nice Jane Austen kitaplarından çeviri filmlerinde 'Aşk ve Yaşam' film yorumuyla geldim. Sanırım Jane Austen'a bize böyle harika eserler bıraktığı için ne kadar teşekkür etsem azdır. Kitaplarını okumayı sevdiğim kadar, uyarlama filmlerini çok seviyorum. Sense ve sensibility de bu filmler arasına girdi. Neyse çok uzatmadan yorumuma geçelim.

Sense and Sensibility | Summary, Characters, & Facts | Britannica

Film Konusu

Mr. Dashwood yasalar gereği mirasını ilk karısından olan oğluna bırakmak zorundadır. Oğlundan ikinci karısı ve ondan olan kızlarına destek olmasını rica eder. Fakat oğlunun karısı bunun gerçekleşmesini engellemek için elini yapar. Biri tamamen duygularıyla, diğeri de sadece mantığıyla hareket eden iki kızkardeş, 19.yüzyılın erkek egemen ve ahlakçı dünyasında bir de ekonomik sorunlarla başetmek zorunda kalırlar. Tüm toplumsal ve ekonomik baskılara rağmen mantık ve duygu aşkla birleştiğinde, bu iki kızkardeşe güç verecek, onlara mutluluğun kapılarını açacaktır. 


Sense and Sensibility: Feature Screening + Intro - Underwire Festival


Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Kitabı henüz okumadım. Normalde ilk kitabı okuyup daha sonra filmi izleyen biriyim ama bu sefer kitabı okumadan izledim. Jane Austen'ınb kitaplarına güveniyorum ama film uyarlamaları da iyi olduğu için üzerinde pek durmadan izledim. Bu tarz eski fransız ya da İngiltere aşk ve dram filmlerini çok seviyorum. Planları kıyafetleri olsun hoşuma giden bir çok faktör var, sanırım bu yüzden tercih ediyorum. Filmde iki kız kardeşin farklı bu karakterlerini ve seçimlerini gösteriyor, ayrıca aşk mı para mı sorusu olmazsa olmaz. Kızlar zor durumdadır, başkalarından yardım alırlar ya da başkaları yardım etmek ister vs. Klasik bir çok klişe vardı ama sadece dekor, kıyafetler, konuşmalari için izlenebilir bir film.

Sense & Sensibility' & 'Love Actually' Share This Strange Connection

Sense and sensibility filmini beğendim aslında, sadece son dakikalar da 'ee film nereye gidiyor?' diye sormadım değil, son kısımda küçük karmaşalar yaratmak her yazarın hakkıdır diyelim. Bu tarz film sevenlerin hiç sıkılmadan izleyeceğine emin. Ben en azından izlerken sıkılmadım. Klasik bir eski zaman filmiydi diyebilirim.  Filme puan olarak 7,5 veriyorum. Bazı sahneler için bile izleyebilirsiniz. Eski zaman filmlerini seviyorsanız, izlemenizi tavsiye ederim.

CONVERSATION

2 yorum:

  1. Tam film-dizi izleyemiyorum derken, bir diziye başladım bunu da izlemek hoşuma gider :)

    YanıtlaSil
  2. Sense And Sensibility bu tarz filmleri pek sevmiyorum ama sizinde dediğiniz gibi giysiler ve dekorlar hoşa benziyor kısmet diyelim tanıtım için çok teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil