Edirne | Gezi Notları

Merhabalar. Okul, dersler, kurs, ev... rutini bozup hafta sonu kaçamağı yapalım dedim. Geçen hafta sonu arkadaşlarımla Edirneyi turladım.Daha öncede gitmiştim ama vaktim olmadığı için çoğu yeri gezememiştim en önemli yerlerden biri Meriç'e gidememiştim. Bu sefer istediğim her yere gittim.Okulum Kırklareli'nde olduğu için Edirne bana 1 saatlik mesafe de ama tek gitmek istemediğim için yanıma sürekli arkadaş arama peşindeyim. Bu sefer yakın arkadaşlarımla yola çıktık.
Gezimizde yaptıklarımızı şöyle bir sıralayalım bakalım;
Öncelikle sabah kahvaltısı için ilk durağımız Meriç oldu. Kahvaltı gibi değilde köfte tabağı yedik. (İlla kahvaltı tabağı olmalı diye tiplerden değilim her şeyi yerim..) daha sonra bir kaç sanatsal fotoğraf çekindik sonra Karaağaç tren istasyonuna gittik Edirne'ye gidip de buraya gitmeden olmazdı. Lozan anıtı ve Tren istasyonu gerçekten ilgi çekici bir yer ve trenin renkleri müthiş ne çekseniz mükemmel çıkıyor.
Merkeze geri dönüp Selimiye cami ve Selimiye arastasını gezdik.Gerçekten görülmesi gerek harika bir yapıt. Vaktimiz kısıtlı olduğu için Selimiye harici sadece Üç Şerefeli Caminin içine girdik.
Merkezde dolaşırken şans eseri Makedonya Kulesini gördük içine girecek giriş bulamayınca tırmanmak zorunda kaldık.Belkide giriş vardı ama gerçekten görmedik.Kule artık kuşların yuvası olmuştu resmen biz oranın Makedonya kilisesi olduğunu dahi bilmiyorduk nedendir bilmem çok hoşumuza gitti.Son olarak saraçlar caddesinin yarısını dolaşıp Selimiye camisinin karşısında tava ciğer yedik.

Edirne'de şikayetçi olduğum tek şey sadece otobüsler...Tamam büyük şehirlere göre otobüs fiyatları pahalı. İstanbul'da öğrenci 1.50 (tam emin değilim) Kırklareli ve Edirne'de 3 lira... Düzeltilmesi gerekiyor Edirne'deki sistem güzel ama fiyatlar uygun değil. Biz sadece 3 kişi dolaşmak için 5 araç değiştirdik 50 lira harcadık sadece yola verdik.
Beğenmediğim yanı ise tava ciğer...Evet Edirne'nin ciğeri meşhur ama damak zevkime pek uygun bir şey değildi.Tatsız tuzsuz geldi. Salatayla birlikte yeyince biraz daha iyiydi ama genel olarak beğenmedim.
Yunanistan ve Bulgaristan'ın komşusu Edirneyi  bu şekilde gezdim. Diğer gezi yazılarımda görüşmek üzere 🖐👋🖐

CONVERSATION

1. Edirne gerçekten gezilecek tarihi miraslarımızla dolu bir yer. Yerli turist gezileri için desteklenmeli ve ücretleri düşük tutulmalı. Gürcistanda Osmanlı hanedanları tarafından yapılan bir kale ziyaretimizde Gürcülere 1 tl bize 3 tl giriş ücreti vardı bende o arada Gürcülere çıkıştım Dedelerimin yaptığı kale için benden nasıl 3 Tl alırsınız diye. Biraz garip bir olaydı ama o anda oldu yanisi bu konunun Tarihimizin değerlerini bloglarına yansıtanlara tekrar teşekkür ederim.

2. Gerçekten garip kendi ülkemizde bu konumda olmak...