ÇATI - V.C. Andrews | Kitap ve Film Yorumu



Bugün harika bir kitap ve film yorumuyla karşınızdayım. Bu kitap aslında Dollanganger ailesi serinin ilk kitabı filmleri de çekilmiş, ben yeni okumaya başladım. Film ve kitap orantılı gidip bütün seriyi okumayı düşünüyorum.  İnternette okuduğum yazılara göre çoğu kişi okumuş bu çatı serisini ama kime söylesem duymadığını söylediler.


Çatı serinin kitapları;
-Çatı
-Çatıdaki rüzgar
-Gazap tohumları
-Çatıdaki dikenler
-Gölgeli bahçe

Kitabın ve filmin konusu;
Babalarının ani ölümünden sonra anneleri Corrine tarafından büyükanne-babalarının malikanesine götürülen Dollanganger ailesinin dört çocuğunun dramını anlatıyor.


Flowers In The Attic GIF

İlk kitap yorumumla başlıyorum. Çatı aşırı beğendiğim bir kitap oldu nedeni ise şu "Kitaptan duyguları aldım." olayını biliyor musunuz? İşte tam olarak bu. Kitapta 4 kardeşin çatı katında yaşamlarını anlatıyor ama verdiği duygu ben orada yaşıyormuşum gibiydi. Kitap beni orada yaşamaya zorladı resmen. Çok basit bir anlatımı olmasına rağmen duygu verme olayı çok iyi. Kitabın en beğendiğim kısmıydı. Zaten konu insanı ister istemez içine çekip meraka düşürüyor.  Derin bir psikoloji kitabı desem yeridir. Her şeyiyle kitabı aşırı beğendim. Akıcı, sürükleyici ve sade bir dille yazılmış bir  eserdi. Mutlaka mutlaka okumalısınız. Tüm seriyi olmasa bile bu kitap okunmaya değer.


Film hakkında yorumum şöyle;
Filmde kesinlikle duygu eksikliği var. Bunun sebebi de kitabı kızı (cathy) ağzından okuyoruz onun duygularını öğreniyoruz ama filmde resmen uzaktan bakan biri gibi görüyoruz. Kitabı okumadan yalnız filmi izleseydim iyi filmdi diyebilirim ama bana kitaptan aldığım duygunun gramını dahi vermedi. Kitap uyarlamalarında en üzüldüğüm şey kitapta olayları değiştirmeleri. Bu kitapta hem değiştirme vardı hemde bazı ve olayları atlamaları beni üzdü. Ama ben kitap okumam diye biriyseniz film izlemeye değer, zaten filmi izledikten sonra da kitabı okuma isteği geleceğine eminim.


"Bakın bana. Kim olduğumu biliyor musunuz? Daima bir erkeğin korunmasına gereksinim duyan, güzel fakat işe yaramaz bir süs eşyasıyım ben. Daktilo yazmasını bilmem. Aritmetikle başım hoş değil. Çok iyi nakış yaparım ama bununla para kazanılmaz. Parasız da yaşanmaz. Dünyayı döndüren aşk değil paradır."
Yazar hakkında kısa bir bilgi...
V.C. Andrews, Portsmouth Virginia’da doğdu. V.C. Andrews’un, romanlarında anlattıklarının bazılarını kendi hayatından esinlenerek yazdığı söylenir. Ama bu ayrıntıların hangileri olduğu bilinmez. Kolej yıllarında merdivenden düşerek kalça kemiğini kırmış ve bu, kemik gelişimini olumsuz etkilemiştir. Bu nedenle gençliği tekerlekli sandalyede geçmiştir.

 V.C. Andrews'un daha önce hayaller dünyası kitabını okumuştum ve seri olduğunu bilmeden okudum. Benim okuduğum kitap Casteel Serisinin son kitabıymış. Bu yazarın en büyük sorunu bu bence kitap isimleri birbirine çok benziyor. Yazarın bir çatı takıntısı var. Çatı diye serisi var bunda tamamız ama başka serilerinde çatı isimlerini çok kullanmış. (Türkçe çevirilerinde öyle) Yazarın anne rolüne karşı bir kızgınlığı var gibi okuduğum kitap ve yorumlara göre söylüyorum.Çerezlik kitaplar vardır ya o havayı veriyor ama kesinlikle değil.
 Neyse çok uzattım sanırım ama daha konuşabilirim bu kitap hakkında ama seri hakkında ayrı ayrı yazılar yazacağım. İkinci bölümü bekleyin, görüşürüz.

''Sevgiden oluşan nefret kadar acısı yoktur.'' -V. C. Andrews


CONVERSATION

2 yorum:

  1. kitabını okumuştum bayılmıştım filmini de bulup seyredicem merak ettim çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izleyin ama yazımda bahsettiğim gibi pek duyguyu vermiyor ama kötü değil :)

      Sil