Güney Kore'den Yeni Trend:MUKBANG


Öncelikle mukbang kavramını açıklayalım.Mukbang yemek yayını anlamına geliyor.Genel olarak canlı yayın ya da Youtube'ta içerik olarak önümüze çıkıyor.

 Mukbang'ın olayı;
Video çeken insanlar canlı yayındakilerle  muhabet halindeyken yemeklerini yiyorlar. Youtube,afreeca tv gibi canlı yayın yapılan platformlar üzerinden yapılıyor.Daha sonra kullanıcılar kaydetikleri yayınları youtube'a yüklüyor.Tabiki Bu videolar fazla bir kitleye hitap ettiği için milyonlar izleniyor.Milyonlardan konuştuğumuza göre bu tip videolarda baya kazanç sağlayan kullanıcılar vardır...
İnsanların farklı kullanıcıları izlemesi için instagramda sayfalar açılmış durumda.Tabiki herkesin farklı görüşleri var.Bazılarına başkasının yemek yemesini izleme olayı tuhaf ve kötü geliyor olabilir ama bazı insanların hoşlarına gidiyor olabilir.

Şuraya bir kaç kanal bırakayım;
-Yuka Kinoshita
-떵개떵
-Dorothy


Ben Korelilerin yemek yemeye oldukça düşkün bir millet olduğundan dolayı ,bu kavramın (olayın) ortaya çıktığını düşünüyorum.Ama ben mukbang olayını ilk Japon Yuka Kinoshita'nın  20 porsiyon döner kebab yeme videosunu izlemiştim.


Bu mukbang olayın benim hoşuma gidiyor ne yalan söyliyeyim.Geceleri uyumadan önce instagramdan yukardan çekilmiş ,yemek yapma videoları yerine mukbangları izliyorum ve onlarla birlikte yiyormuş gibi hissediyorum.Ahh ahh yurt hayatımı böyle geçirdim diyebilirim. Teşekürler mukbang'lar teşekkürler 👏

CONVERSATION

0 yorum:

Yorum Gönder